fredag 11. januar 2013

De 10 beste bildene høsten 2012


1/125 sek, f/5, ISO-800 
NIKON D3000
Tema for bilde har jeg satt som fellesskap, og det er et kunstuttrykk. 
Jeg liker veldig godt den kontrasten med at de faklene som har både hvite og svarte striper er bak og at de som er hvite er foran. Jeg har tatt bilde oppover, og det føler jeg gjør at temaet jeg har satt på bilde blir forsterket. For når man er i ett fellesskap, som for eksempel i en vennegjeng, er det ikke mye som kan overvinne det. 


 1/15 sek, f/3.7999999999999998, ISO-1600
NIKON D3000
Dette er et kunstuttrykk og et dokumentarbilde.
Dette bilde er ikke redigert eller noe sånt. Jeg liker det veldig godt fordi det er tatt midt i en eksplosjon av en raket og litt etter en annen. Så du får eg fin effekt ut av det, der du har to nye raketter og en som er ferdig, som bare ser ut som glitter som regner ned. 



 1/30 sek, f/3.5, ISO-1000
NIKON D3000
Dette vil jeg si også er et kunstuttrykk og et dokumentarbilde.
Der jeg har fått med alle folkene som er kommet for å se lys festen, og vi ser hva de får se og hva de holder. 


1/40 sek, f/5.2999999999999998, ISO-400
NIKON D3000
Dette er et landskapsbilde og et dokumentbilde, og jeg vil sette høst som tema.
For her har jeg tatt bilde av naturen i et vann, der vi kan se blader ligge nedi, men vi kan også se refleksjonen av et tre som har mistet mange av bladene. Derfor mener jeg det er et dokumentarbilde, fordi jeg tar bilde av et tre på høsten som gjør seg klar for vinteren.


1/125 sek, f/5.5999999999999996, ISO-200
NIKON D3000
Dette er et makro bilde. Jeg liker et veldig godt fordi den fremste knoppen kom i det fokuset jeg ville ha det, og resten bak ble helt uklart. Her kommer lyset litt fra blitsen til kameraet, og fra lyset i taket. Den blå sterke linjen er fra blitsen, og det som er på den store flaten på knoppen er lyset fra taket. Selve formen og konturen på knopper er det som gjør at lyset ser ut som det gjør. 


1/200 sek, f/7.0999999999999996, ISO-800
NIKON D3000
Dette er et naturbilde, som jeg vil sette vinter som tema.
Her har jeg ikke bruk blits slik at lyktestolpen er det som gjør at snøfunggene blir synlige. Og det gjør litt at vi får en fin effekt ved at de er veldig synlig ved lyset, men blir mer og mer utydelige jo lenger bort fra lyse de kommer. Her har jeg også klippet bort litt av bilde, som ikke var helt nødvendig å ha med. 


1/60 sek, f/3.5, ISO-200
NIKON D3000
Dette bilde er et dokumentasjons bilde, og jeg har satt temaet snø leker.
Det jeg liker med dette er at jeg har klart å fange øyeblikket. Han er på vei opp av snøen etter at han har rullet seg, og vi ser at snøen faller av ham, og vi kan også se skyggene til snøklumpene. 


2 sek, f/8, ISO-800
NIKON D3000
Dette er et kunstuttrykk, og jeg vil sette tema for vennskap.
Jeg liker veldig godt dette bilde, for det var noe vi prøvde å få til en god stund! Jeg ser på det som vennskap og fellesskap fordi det er flere personer som prøver å få til noe sammen, bare fordi de syns det er gøy og eller kult. Jeg ser også på formen på hjertet... Det gjør ingen ting at det ikke er et helt perfekt hjerte, for jeg ser på det som jeg ser på oss mennesker. Ingen er like eller helt perfekte, så man kan bruke veldig lang tid for å få et helt perfekt hjerte... og hvis man er flere som skal vurdere det, vil det ta enda lenger tid. 


1/15 sek, f/2.7999999999999998, ISO-320
iPhone 4
Dette er et kunstuttrykk, og jeg vil sette kjærlighet som tema.
Jeg liker dette bilde for hånden og hjerte kom i et godt fokus, og det er jeg veldig fornøyd med, i og med at jeg tok bilde med en iPhone. Jeg likte også veldig godt lyset i dette bilde, der lystet gir en fin effekt på hjertet.


1/13 sek, f/3.5, ISO-1600
NIKON D3000
Dette er et dokumentarbilde og et kunstuttrykk, og gir det blomst som tema.
Grunnen til at jeg sier at blomst er temaet, er at jeg syns det ligner litt på en blomst, og syns det var veldig fint! Jeg har også redigert dette bilde. Jeg har kuttet det, og gjort det mørke mørkere, og det lyse sterkere. Sånn at det ble litt tydeligere.

Håper dere liker bildene mine! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar