fredag 11. januar 2013

Lino trykk


Dette er originalbildet


Her har jeg tatt bilde inn i photoshop, og brukt filtereffekten stamp.


Deretter snudde jeg det. For når vi trykker blir det speilvent. 


Her har jeg fått en linoplate som jeg tegner over ansiktet mitt på ved hjelp av blåpapir. 


Her er resultatet.


Nå har jeg begynt å skjære ut. Det jeg tar vekk av platen blir hvitt på arket når jeg trykker det.


Her er jeg ferdig med å skjære. Da er det bare til å ta på litt maling og trykke det. Da er det viktig å ha akkurat rett mengde med maling. Ikke for mye, for da skvises det utover og tetter gjerne steder der det egentlig skulle vært hvit. Og om du har for lite blir det for svakt, og kommer kanskje hvite flekker innimellom. 


Her er etter trykkingen. Som du ser på det andre bildet, er platen og arket forskjellige veier.
Men siden jeg hadde så små detaljer som skulle være svart, var det nok noe som gikk bort. Da måtte jeg finne en veldig liten pensel og male på det som manglet. Det fikk jeg dessverre ikke bilde av. 

Dette er slutt resultatet. Det ble hetende "Gliiis". 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar